centrummanagement-dienst

“Ïf you want cooperation of humans around you, you must make them feel they are important, and you do that by being genuine and humble” Nelson Mandela.

Vraag over eerste zin hieronder: Is het belang van centrummagement een steeds bekender fenomeen? Of is centrummanagement zelf een steeds bekender fenomeen? Nu staat er het eerste en ik denk niet dat je dat bedoelt.

Centrummanagement oftewel stads- en dorp management en het belang hiervan is een steeds bekender fenomeen. Gelukkig staat het ook voor veel grote, middelgrote en kleine kernen hoog op de prioriteitenlijst. Weliswaar allemaal op een eigen schaal, maar overal van groot belang. Zeker in deze tijd waar de online wereld steeds dominanter wordt, staat het vormen van een lokale eenheid centraal.

Het fundament van een succesvol centrummanagement is de verbinding tussen overheid (gemeente), vastgoed en ondernemers. Ondanks dat de manier van denken en de wijze van handelen verschillend is, heeft men gezamenlijk hetzelfde doel; een toekomstbestendige en leefbare kern. De tijd nemen om elkaar te begrijpen en mee te nemen in het proces is er steeds minder. We zijn zuiniger op onze tijd en werken efficiënter. Maar hoe houden we elkaar op de juiste persoonlijke manier betrokken? Een zoektocht waar menig gemeente, ondernemersvereniging of -stichting mee te maken heeft.

Waar centrummanagement in het verleden stond voor het organiseren van activiteiten, sfeerverlichting, plantenbakken en ondernemers werkten aan een vereniging, parkeertarieven, leegstand en wildstallen van fietsen, zien wij dat er op dit moment een grote transformatie gaande is. De traditionele manier van werken, vergaderen, bijeenkomsten plannen en informatie verzenden is voorbij. De functies in kernen veranderen en er wordt steeds meer gewoond en geleefd. De grenzen van het kernwinkelgebied, branchering, detailhandel, horeca en dienstverlening vervagen. Dit fenomeen wordt ook wel blurring genoemd. Ondernemers beslissen dagelijks in het moment met de vraag; “What’s in it for me?”. Zij hebben de behoefte aan ondersteuning, één aanspreekpunt die het collectief inzichtelijk heeft, bewaakt en vertrouwen creëert. Waarbij men waar krijgt voor de investering en zelfs een economische versterking genereert. Het vergt inzicht, inlevingsvermogen en een gezond ondernemersverstand om de praktijk te verbinden aan het ambtelijke systeem en vice versa.

Wij geloven in de toekomst van verblijfslocaties en daarin de benodigde custom made service. Voor het verfrissen, scannen of het realiseren van projecten staan wij voor u klaar.

what-we-do
why-work-with-us
  • OVERZICHT

    We beschikken over een heldere blik en ervaring op het gebied van groothandel, MKB, verblijfsgebieden en consumentengedrag.
  • PROCESMATIG BREIN

    Wij zijn procesmatige denkers. Laat ons maar voor verheldering zorgen.
  • EEN GOEDE MIX TUSSEN THEORIE & PRAKTIJK

    We hebben een goed gevoel voor haalbaarheid en praktische oplossingen.
  • ONAFHANKELIJK! DAT ZEGT GENOEG

    Heerlijk, iemand zonder eigen belang, bestaande relaties of geschiedenis.
  • RESULTAATGERICHTE VERBINDER

    Wij weten als geen ander hoe je een team in beweging krijgt.
  1. Leg uw projectvraagstuk aan ons voor. Draaien wij warm? Dan gaan we door.
  2. Wij inventariseren gedegen en eenvoudig bestaande structuren, processen, rollen en verantwoordelijkheden.
  3. Stellen een projectplan op met tijdsplanning en begroting in beheersbare stadia.
  4. Toetsen de haalbaarheid van alle facetten en betrokken teamleden.
  5. We voorzien u van een advies met risico-analyse.

Over tot realisatie?

  1. Ready, set, go? Nee, wij nemen eerst het team mee in de plannen en gaan dan samen aan de slag.
  2. Plannen, sturen, coachen, escaleren en evalueren. Wij houden altijd goed contact, maar verdrinken niet in de theorie.
  3. Wij leveren het project aan u op.
  4. Voorzien u van een eindevaluatie.
Neem contact met ons op